Rekisteröidy käyttäjäksi!

Kirjaudu

Tervetunnus


Salasana




Unohditko salasanasi?
Tervetunnus on käyttäjätunnus, jota tarvitset Terve Media -lisäpalveluiden käyttämiseen. Tunnuksen rekisteröinti on maksutonta.

Tervetunnusta tarvitset mm. seuraavissa Terve Media -palveluissa:

» Poliklinikka.fi: Kysy lääkäriltä -palvelussa
» Huoltamo.com: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Kysy kaverilta ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa
» Kimallus.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Naisilta naisille ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa
» Pudottajat.fi: Pudottajat -palvelussa
» Terkkari.fi: keskusteluryhmissä, Kysy Terkkarilta -palvelussa
» Verkkoklinikka.fi: keskusteluryhmissä ja Verkkolääkärit -palvelussa
» Helistin.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Vauvakirjassa, Kahvilassa ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa
» Terve Rekry: CV:n jättämistä varten

Jos sinulla on jo Tervetunnus joihinkin yllä oleviin palveluihin, niin sinun ei tarvitse hankkia uutta tunnusta.

Jos sinulla ei vielä ole Tervetunnusta, niin voit hankkia sen helposti nyt. Valitse haluamasi tunnus ja salasana sekä anna muutamat perustietosi. Tervetunnus on ilmainen ja voit käyttää samaa tunnusta kaikissa Terve Media -palveluissa. Yksinkertaista!
 
 
Pienempi fontti Suurempi fontti   Lähetä ystävälle
 

Punaviinillä hoikemmaksi

09.03.2010

Uuden tutkimuksen mukaan kohtuullinen alkoholin käyttö auttaa naisia painonhallinnassa.

13 vuotta kestäneeseen tutkimukseen osallistui melkein 20 000 hoikkaa keski-ikäistä ja vanhempaa naista. Tutkimuksessa huomattiin, että ylipainoa ja liikalihavuutta ilmeni vähemmän niillä naisilla, jotka käyttivät tutkimuksen aikana alkoholia kohtuullisesti. Tulokset pitivät paikkansa silloinkin, kun otettiin huomioon naisten erilaiset elämäntavat ja ruokavaliot.

Tutkimuksessa havaittiin, että punaviiniä juoneiden paino putosi eniten, mutta myös valkoviinin, oluen ja väkevien alkoholijuomien kohtuullisella juomisella oli vaikutusta.

Monet aikaisemmat tutkimukset ovat osoittaneet, että kohtuullinen alkoholin kulutus – lasillinen tai kaksi päivässä – on terveellinen tapa.

 

Tuloksille useita selityksiä

Tutkijoiden mukaan niiden naisten, jotka eivät juoneet alkoholia lainkaan, todennäköisyys tulla seuraavan 13 vuoden aikana ylipainoisiksi tai liikalihaviksi oli 43 prosenttia. Vastaava luku alkoholia kohtuudella käyttävillä naisilla oli 33 prosenttia.

Tutkimuksen alussa alkoholia käyttävät naiset olivat keskimäärin fyysisesti aktiivisempia, painoivat hiukan vähemmän ja polttivat todennäköisemmin tupakkaa kuin muut naiset. Tutkijoiden mielestä nämä tekijät eivät kuitenkaan vaikuta tulosten vahvuuteen.  

Tutkijoiden mukaan alkoholin käytön laihduttaviin vaikutuksiin on olemassa useita selityksiä. Äskettäisen tutkimuksen mukaan alkoholia enemmän kuluttavat naiset syövät vähemmän – varsinkin hiilihydraatteja. Lisäksi on todettu, että naiset käyttävät enemmän energiaa juotuaan alkoholia.

Lähteet: Msnbc.com ja Archives of Internal Medicine


Lue lisää:
Näin alkoholi vaikuttaa naisiin – tiedosta riskit!
Hyvä, paha alkoholi
Tätä et tiennyt alkoholista
Alkoholismi pienentää naisen aivoja herkemmin


Keskustele:
Kuohuviinit ja punkut
Paljonko käytät alkoholia ja mitä tykkäät juoda?



Kysy, kommentoi ja anna palautetta!

Katja toimittaa terveisesi ylläpidolle.

Muista myös arvostella ja kommentoida artikkelia!

Cyber Katja
Arvostele artikkeli
5.0 (4 arvostelua)
Tämä artikkeli antoi minulle riittävästi tietoa:
Ei pidä paikkaansa Pitää paikkansa

Lukijoiden kommentit (1)
Piilota kommentit

yhdokmvm (vieras)

16.02.2011 10:03

 

rnRaFj eeywuusnxwch, [url=http://ydwnxihhqxps.com/]ydwnxihhqxps[/url], [link=http://uripqzgfagvp.com/]uripqzgfagvp[/link], http://bkznwyhzkbsh.com/

 


Kirjoita oma kommenttisi
Kommentti:
Nimimerkki:

Valitse tarkasteeksi "Ravinto" (kohta 4)

Varmistus:
Lue myös nämä artikkelit